FAQ

1) Verzenden

IN WELKE LANDEN LEVEREN WIJ?

Wij verzenden wereldwijd!

VERZENDING, TIJDEN EN KOSTEN

Land van bestemmingVerzendkostenLevertijd
BelgiëStandaard gratis levering (+ 100€)
Standaard €5,90 (- €100)
Afhaalpunt gratis (+ €100)
Afhaalpunt €4,90 (- €100)
Ophalen atelier “gratis”
2-3 werkdagen
NederlandStandaard gratis levering (+ €100)
Standaard €7,90 (- €100)
Afhaalpunt €5,90
2-3 werkdagen
Europa (buiten benelux)Standaard €20 3-5 werkdagen
Europa (EEC)Standaard €204-6 werkdagen

HOELANG DUURT HET OM MIJN BESTELLING TE BEZORGEN?

Souvenirs de Pomme streeft ernaar om alle bestellingen binnen 1 – 5 dagen te verwerken en te verzenden, mits het artikel beschikbaar is. Uw bestelling wordt geleverd tussen 9.00 uur en 18.00 uur. Onze koerier bezorgt van maandag tot en met vrijdag. U kunt het pakket volgen door gebruik te maken van de track en trace code, die wij u per e-mail toesturen nadat uw pakket is verzonden.

Houd er rekening mee dat de levertijden die bij uw orderbevestiging worden vermeld, alleen worden gebruikt om u een basisoverzicht te geven van het aantal werkdagen dat het duurt voordat een bestelling wordt afgeleverd na ontvangst van uw orderbevestiging, maar dit is zeker niet juist. Bedankt voor uw begrip dat we geen invloed hebben op vertragingen bij de levering als gevolg van veiligheidsmaatregelen van de douane of andere mogelijke vertragingen. We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden als de levertijd niet wordt gerespecteerd. Als de zending niet op tijd is aangekomen, kunnen we u geen restitutie van de verzendkosten verlenen op basis van niet-naleving.

WAT ZIJN DE VERZENDKOSTEN?

De verzendkosten worden bij het afrekenen in rekening gebracht op basis van het afleveradres. De tarieven zijn afhankelijk van het totale gewicht van uw bestelling, dus deze worden automatisch berekend tijdens het afrekenen (op basis van het land en het totale gewicht van uw bestelling). Voor sommige landen bieden we gratis verzending aan (in België, vanaf een aankoop van 100 euro).

HOE VOLG IK IN MIJN BESTELLING?

Wanneer uw bestelling klaar is om verzonden te worden, ontvangt u een verzendbevestiging per e-mail met een trackinglink waarmee u uw bestelling kunt volgen. Het kan even duren voordat de status van de zending correct wordt weergegeven op het bovenstaande adres. Deze levertijden kunnen variëren, afhankelijk van het land waarin u woont, of zelfs de regio. Bedankt voor uw begrip dat we geen invloed hebben op vertragingen bij de levering vanwege veiligheidsmaatregelen van de douane en de koerier.

ZIJN ER UITZONDERINGEN OP DE LEVERING?

Ja: er zijn bijzondere voorwaarden voor leveringen aan niet EU-landen. Bij levering van uw bestelling zullen de desbetreffende invoerbelastingen, BTW, douanekosten of eventuele tolgelden aan u in rekening worden gebracht. Raadpleeg onze “Servicevoorwaarden” voor meer informatie.

WELKE VERZENDMETHODEN KAN IK KIEZEN?

Op dit moment bieden we alleen standaard verzending aan via lokale logistieke partners. Soms werken die logistieke partners samen met andere lokale distributeurs om ervoor te zorgen dat uw bestelling op tijd geleverd kan worden, dus het kan gebeuren dat u uw bestelling van een andere koeriersdienst ontvangt.

WAT MOET IK DOEN WANNEER EEN ITEM BESCHADIGD IS?

Neem contact op met Souvenirs de Pomme (info@souvenirsdepomme.be). Stuur een foto van het beschadigd product en we nemen zo snel mogelijk terug contact met u op.

MOET IK DOUANE- EN / OF IMPORTKOSTEN BETALEN?

Afhankelijk van het land of de regio waarin u woont, is het mogelijk dat er bij aankomst van uw bestelling extra invoerbelastingen, btw, douanekosten of mogelijke tolgelden in rekening worden gebracht. Voor de zekerheid, neem contact op met ons (info@souvenirsdepomme.be).

WAT GEBEURT ER ALS IK NIET THUIS BEN WANNEER MIJN BESTELLING AANKOMT?

Het bezorgbedrijf laat een bericht achter in je mailbox waarin staat dat er een bezorgpoging is gedaan. U kunt deze informatie vervolgens ook vinden op de trackinglink. Dit bericht bevat instructies om contact op te nemen met de vervoerder. Normaal gesproken is er een tweede en derde afleverpoging voorzien in de komende dagen. Na 3 afleverpogingen wordt de bestelling automatisch teruggestuurd naar de afzender. In sommige gevallen wordt je bestelling na de eerste afleverpoging afgeleverd bij een lokale DPD PARCEL SHOP.

IK HEB MIJN BESTELLING NIET ONTVANGEN, WAT KAN IK DOEN?

Een goede manier om te beginnen is om eerst te kijken of het pakketje wel op de juiste plaats is geleverd (en bijvoorbeeld niet bij uw buren). Als dit niet het geval is, contacteer ons (info@souvenirsdepomme.be) door u ordernummer door te sturen. Hierdoor kunnen we gemakkelijk uw pakketje lokaliseren door de trackinglink te controleren. Deze zou een up-to-date status van uw bestelling moeten hebben, zodat er kan gecontroleerd worden waar de bestelling zich op dat moment bevindt. Houd er rekening mee dat uw bestelling kan worden vertraagd vanwege veiligheidsmaatregelen van de douane en dat wij geen invloed hebben op vertragingen bij de levering en de koerier.

Als u een verzendbevestiging heeft ontvangen en het gevoel heeft dat uw bestelling niet binnen de opgegeven levertijd wordt geleverd, neem dan contact met ons op via e-mail (info@souvenirsdepomme.be) en we zullen een onderzoek starten met onze logistieke partner. Dit kan enkele dagen duren. De terugbetaling of vervangende verzending kan pas na een onderzoek en het invullen van een formulier of na 30 dagen worden uitgevoerd. Het kan even duren voordat de status van de zending correct wordt weergegeven op het bovenstaande adres.

Voordat u contact met ons opneemt, moet u ervoor zorgen dat u de recente status van uw bestelling op de trackinglink heeft gecontroleerd.

2) Retourneren

HOE WERKT HET RETOURPROCES & BELEID?

Bent u niet tevreden met uw aankoop? Maak je geen zorgen!

U heeft het recht om uw aankoop binnen 14 kalenderdagen na ontvangst te retourneren. Alleen de kosten van retourzending zijn voor de klant.

! Uitzondering: solden ( zie ‘WAT MET HET TERUGSTUREN VAN ITEMS TIJDENS DE SOLDEN?’).

U heeft een termijn van 14 kalenderdagen om het contract te annuleren en ons te laten weten dat u het artikel retourneert. U bent zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending. De kosten zijn afhankelijk van de verzendmethode die u kiest. Zonder bewijs van verzending met Track & Trace code worden zoekgeraakte retours niet vergoed. Dit kan ook worden gevraagd als de artikelen niet op tijd zijn geretourneerd.

WAT ZIJN DE VOORWAARDEN?

U geeft binnen de termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst aan ons door dat u de overeenkomst opzegt.

Wij raden u aan de artikelen in originele staat en / of verpakking te houden. Als het artikel dat u retourneert beschadigd is of de verpakking ontbreekt, kunnen wij u aansprakelijk stellen voor de waardevermindering die het goed daardoor heeft geleden en daarvoor een vergoeding vorderen die evenredig is met deze waardevermindering. (artikel VI.51 §2 WER)

Hoe werkt dit?

STAP 1:

U laat ons binnen de termijn van 14 kalenderdagen weten dat u de aankoop wenst te annuleren. Dit doet u door ons te mailen: info@souvenirsdepomme.be. Hierna heeft u 14 kalenderdagen de tijd om de goederen naar ons terug te sturen.

STAP 2:

Wij raden u aan om de goederen ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking en vergezeld van de originele labels terug te sturen.

NAAR:

SOUVENIRS DE POMME

Soenenspark 58/Bus 204

9051 Gent

Belgie

STAP 3:

U ontvangt de betaalde bedragen de laatste dag van de maand op het door u gekozen rekeningnummer.

UITWISSELING

Als u een ander ontwerp of een andere kleur van een artikel nodig hebt, dan moet u een nieuwe bestelling plaatsen en het verkeerde artikel ruilen. (Zie stap 1, 2 en 3)

WAT MET HET TERUGSTUREN VAN ITEMS TIJDENS DE SOLDEN?

Wanneer de klant tijdens de solden iets koopt en wilt terugsturen, wordt de aankoop niet terugbetaald. Wel is er recht op een tegoed, mits de voorwaarden ( zie ‘WAT ZIJN DE VOORWAARDEN?’. Dit tegoed heeft een geldigheid van 6 maanden.

3) Betaling

IS HET VEILIG OM ONLINE TE BESTELLEN?

Omdat veiligheid onze belangrijkste prioriteit is, zal uw transactie altijd gebeuren via een beveiligde verbinding (https). Ook zijn alle creditcard- en debetkaarthouders onderworpen aan validatie en autorisatie door Mollie en de kaartuitgever / -dienst.

WAT MOET IK DOEN ALS IK PROBLEMEN HEB MET MIJN BETALING?

Afhankelijk van uw browser en internetverbinding kunnen er enkele problemen zijn die u tegenkomt bij het plaatsen van uw bestelling. Maakt u zich geen zorgen; als we geen betaling ontvangen, wordt uw bestelling geannuleerd, zodat u het altijd opnieuw kunt proberen. Als u technische problemen blijft hebben, neem dan contact op met uw bank voor meer informatie. Betalingsproblemen zijn hoogstwaarschijnlijk te wijten aan onvoldoende saldo of technische kaartproblemen. Als u dit bij uw bank heeft gecontroleerd en het probleem is niet opgelost, neem dan contact met ons op en geef ons de volgende informatie:

o Een duidelijke beschrijving van de situatie waarin wordt beschreven op welke pagina u zich bevindt en welke actie u ondernam (welke betaalmethode, welke stap, …).

o Het besturingssysteem dat u gebruikt (bijvoorbeeld Windows Vista, Mac OS Lion) De URL waarop u zich momenteel bevindt (bijv. http://shoplostfrequencies.com).

o Een screenshot van de pagina of een kopie / plak van de fout waarmee u wordt geconfronteerd.

Zorg er altijd voor dat voordat u contact met ons opneemt, het probleem niet wordt veroorzaakt door onvoldoende saldo of technische problemen met uw bank, uw browser of internetverbinding. Dus probeer uw browser te sluiten en herhaal het proces voordat u contact met ons opneemt. Raadpleeg onze algemene voorwaarden voor meer informatie.